Thuiswerken door Corona, Covid-19

Na het bekend maken van de maatregelen vanuit de overheid rondom de COVID-19 uitbraak ontvangen wij meer vragen van organisaties over thuiswerken. Hierbij merken wij dat veel organisaties nog niet klaar zijn om dit voor hun medewerkers te faciliteren. Organisaties worden geconfronteerd dat men nu ad-hoc dienen te acteren. De IT-managers krijgen nu de uitdaging om thuiswerken te faciliteren binnen de organisatie, echter lopen zij met vragen als:

  • Hoe kunnen onze medewerkers het beste (veilig) vanaf huis werken?
  • Welke tools gebruik ik hiervoor Teams of Skype for Business?
  • Welke apparatuur en licenties zijn hiervoor nodig?
  • Hoe kom ik erachter welke aanpassingen in onze IT-omgeving nodig zijn?
  • Wat gaat de impact zijn op onze IT-infrastructuur nu iedereen vanuit huis gaat werken?
  • Hoe weet ik welke microfoon, headset, webcam of ander device we moeten faciliteren?
  • Wie kan ons helpen met de configuratie van onze Office 365 omgeving voor thuiswerken?
  • Hoe ga ik in korte tijd onze medewerkers instrueren hoe met deze oplossing te werken?
  • Hoe zorg ik ervoor dat thuiswerken compliant is aan het bestaande compliancy beleid?

Om deze reden zijn veel IT-managers op dit moment op zoek naar een manier om dit op korte termijn te regelen. Maar hoe pak je zoiets aan?

Communicativ is gespecialiseerd in de on-line samenwerkingsoplossingen van Microsoft zoals Teams en Skype for Business. Wij helpen organisaties bij het inrichten en inbedrijfstellen van deze oplossingen. Doordat wij diepgaande technische kennis combineren met focus op de gebruiker, realiseren wij kwalitatief hoogwaardige oplossingen in korte termijn. Het faciliteren van nood- of crisisscenario’s is ons ook niet vreemd.

Met onze aanpak zorgen wij ervoor dat Microsoft Teams zo wordt ingericht dat de werkprocessen van de organisatie en haar medewerkers optimaal worden ondersteund. Door onze specialistische ervaring weten we snel en nauwkeurig de technische randvoorwaarden in kaart te brengen. Om de medewerkers zo snel mogelijk vanuit huis op gang te brengen met het gebruik van Microsoft Teams, bieden wij (on-line) trainingen, persoonlijke gebruikersbegeleiding en gratis instructievideo’s via YouTube of ander media kanaal.

Een praktijkvoorbeeld

Veel organisaties beschikken over een telefonische helpdesk, receptie of klant contact center. De oplossingen die hiervoor gebruikt worden bieden vaak niet de mogelijkheid om agenten of receptie medewerkers van een andere locatie te laten werken. Hoe ga je hiermee om nu er een dringend advies van kracht is om medewerkers zo veel mogelijk vanuit huis te laten werken?

Voor organisaties die met dit vraagstuk worstelen kan Communicativ een tijdelijke telefonie omgeving inrichten. Deze omgeving wordt gehost op onze Office 365 tenant en voorziet in alle benodigde functies zoals Automatic Call Distribution, Interactive Voice Response menu’s, rapportages, e.d. En in deze tijd natuurlijk zeer belangrijk: we kunnen dit binnen een dag voor u realiseren.

Thuiswerkhulplijn (gratis)

+31852086820

Spreekt onze benadering u aan? Neemt u dan contact met ons op via de Communicativ ‘Thuiswerk hulplijn’ op +31852086820.

Bij deze hulplijn kunt u terecht met al uw vragen over hoe u samenwerken en communicatieprocessen voor thuiswerkers kunt faciliteren . Deze hulplijn is bemand door onze specialisten die al jaren ervaring hebben in communicatie- en samenwerkoplossingen. Wij delen graag onze expertise met u om zo samen de thuiswerkvraagstukken voor uw organisatie op te lossen.

Wij helpen onze klanten o.a. met de volgende diensten:

  • Opstellen Unified Communication & Collaboration Plan van Aanpak
  • Technical Network optimalisatie voor thuiswerken
  • Implementatie thuiswerkoplossingen
  • Cloud telefonie oplossingen en telefonie migratie
  • Noodscenario uitwijk telefonie of klant contact center oplosingen
  • Meeting Room oplossingen
  • Eindgebruikers training op locatie of remote