Complete telefonie functionaliteit in uw Microsoft Teams!

Microsoft Teams wordt door veel organisaties al gebruikt voor samenwerken en communiceren. Voor de grootzakelijke markt (Microsoft 365 E1, E3 en E5 licenties) leveren wij al 1,5 jaar een volledig redundant Teams telefonie platform (DirectRoute365) met o.a. in- en uitbel nummers in meer dan 60 landen, klant contact center integratie in de Teams client, IVR-menu’s, groepsnummers, mobiele agenten, receptie desk oplossingen en nog vele andere mogelijkheden. Nu is per 1 april deze technologie ook beschikbaar voor MKB-klanten die Microsoft 365 Business licenties gebruiken.

Eric Hartsink – CEO van Communicativ

“Onze DirectRoute365 oplossing is ontworpen en gebouwd met de 10 jaar Microsoft UC ervaring die wij als Microsoft UC partner hebben opgedaan. Hierin is de waarborging van bereikbaarheid prioriteit 1.  De DirectRoute365 dienst is volledig ondersteunend aan de werkprocessen van gebruikers, afdelingen en organisaties, waardoor zeer snelle ROI’s te behalen zijn.

U krijgt als organisatie alle voordelen van Microsoft Teams inclusief de voordelen van telefonie technologie als b.v. klant contact center of receptie desk ondersteuning binnen één omgeving. Wij hebben de afgelopen 1,5 jaar al vele grootzakelijke klanten mogen begeleiden waarbij wij kunnen zeggen dat we ervaringsdeskundige zijn geworden op Teams telefonie mogelijkheden en onmogelijkheden.

Maandelijks worden er gemiddeld 2,7 miljoen gesprekken afgehandeld via DriectRoute365. Dit platform is een bewezen kracht voor onze klanten. Daarnaast zijn we door Microsoft bekroond met de Finalist partner of the year 2020 for Teams Calling and Meetings award. Deze award is toegekend voor de uitzonderlijke prestaties die wij weten te leveren met het platform DirectRoute365 aan onze klanten. 

Als MKB-organisatie heb je dezelfde eisen als de grootzakelijke markt, communicatie continuïteit ofwel gecontinueerde bereikbaarheid voor uw organisatie. Ons Teams telefonie platform DirectRoute365 garandeert deze gecontinueerde bereikbaarheid en is gebaseerd en ontwikkeld op de Microsoft standaarden, gecertificeerde Microsoft configuratie en (veiligheid)eisen van de grootzakelijke markt. Wij hebben dan ook al vele grootzakelijke klanten op ons DirectRoute365 platform draaien met hun gebruikers en nummers over de gehele wereld. Alles vanuit één simpel beheer platform. Ook de wekelijkse updates van Microsoft Teams zelf hebben geen impact op ons platform en uw bereikbaarheid omdat wij met een Microsoft gecertificeerde koppelingen werken.

Wil je graag meer informatie, een demo van ons product of misschien wel proefdraaien met DirectRoute365?  Neem dan contact met ons op. Wij hebben al veel klanten die op ons platform draaien en wij hebben een bewezen trackrecord als Microsoft Global top 3 partner Teams telefonie en meeting rooms. Wij staan voor kwaliteit, u ook?

+31 85 2100 837

Alles-in-één modulair platform

DirectRoute365 is een alles-in-één modulair platform dat je per gebruiker of groepsnummer specifiek kan configureren. Denk aan een grote lego doos met een hele stapel aan functie blokjes die je aan en uit kan zetten, zonder dat dit impact heeft op de maandelijkse kosten. Wij hanteren transparante all-in prijzen per user of groepsnummer per maand. Geen vervelende verassingen achteraf. Alle functies en configuratie mogelijkheden zijn door de organisatie of door onze professionele servicedesk medewerkers naar wens aan te passen. Wijzigingen hebben wij meestal binnen 15 minuten doorgevoerd. Dat vinden wij “Communicativ service” hier staan wij bekend om.

Het enige dat een organisatie zelf nog nodig heeft is een goede internetverbinding, Microsoft 365 licenties en een DirectRoute365 abonnement. Onze oplossing werkt dan ook niet met extra applicaties voor de gebruiker. De gebruiker werkt 100% binnen de Teams client.

Binnen het Teams DirectRoute365 abonnement zitten o.a. de volgende functie mogelijkheden:

  • Standaard kantoor medewerker met vast nummer in de Teams client
  • De mobiele medewerker met een mobile bereikbaarheid in de Teams client
  • De receptie medewerker werkt met de Teams client
    • Open gesloten tijden per receptie nummer
    • Nummerherkenning inkomende beller
    • Herkenning welke organisatie er gebeld wordt
    • O.a. Open, gesloten, vakantie en calamiteiten “bandjes” (audio berichten)
  • Groepsnummers voorzien van o.a.:
    • Open gesloten tijden per groepsnummer
    • IVR – Menu keuze mogelijkheden (toets 1 voor, toets 2 voor …..)
    • Nummerherkenning inkomende beller
    • Aan en afmelden van het groepsnummer vanuit de Teams client van groepsnummer gebruiker
    • Groepsinzicht actieve collega’s voor het groepsnummer
    • Overzicht historische gesprekken voor groepsnummer met o.a.
      • Wie gebeld
      • Hoe lang in de wacht
      • Aangenomen door collega …….
      • Open, gesloten, vakantie en calamiteiten “bandjes” (audio berichten)
  • Klant contact center nummer voorzien van o.a.:
    • Open gesloten tijden per groepsnummer
    • IVR – Menu keuze mogelijkheden (toets 1 voor, toets 2 voor …..)
    • Nummerherkenning inkomende beller voor database koppeling
    • Aan en afmelden van de agent vanuit de eigen Teams client
    • Supervisor admin functies
    • Groepsinzicht vanuit Teams client van actieve collega’s voor het klant contact center nummer.
    • Overzicht historische gesprekken voor klant contact center nummer met o.a.
      • Wie gebeld
      • Hoe lang in de wacht
      • Wachtrij positie
      • Aangenomen door collega …….
    • Open, gesloten, vakantie en calamiteiten “bandjes” (audio berichten)
    • Live wallboard o.a.
      • Client wallboard voor op de desktop
      • Groot scherm ondersteuning
      • Live inzicht wachtrij, wachttijd, collega’s in gesprek of vrij etc.
    • Agent en supervisor kan vanuit elke locatie met een internetverbinding meedraaien in het actieve klant contact center nummer.
    • Confirm call-optie voor integratie van de mobiele telefoon van een agent
      • Hiermee kan nooit de persoonlijke voicemail een Klant contact center gesprek opnemen
    • Supervisor rapportage
      • Dagelijks
      • Wekelijks
      • Maandelijks
      • Per agent of klant contact center nummer
      • Meerdere bestands formaten (ook PowerBi integratie mogelijk)
    • Management portaal DirectRoute+voor ICT servicedesk
      • Volledige of beperkte rechten voor configuratie van gebruiker, groepsnummers en/of klant contact center groepen.
    • Piket-, storings- of calamiteitendienst ondersteuning
      • Meerdere personen wissel en op basis van tijd, week, maand van ontvangst van het algemene piket, storingsdienst of calamiteiten nummer

Gebruikersondersteuning

Gebruikersondersteuning is een belangrijk onderdeel bij verandering van technologie. Communicativ heeft per gebruikersprofiel speciale training kit opgezet zodat uw medewerkers snel maar voornamelijk vertrouwd aan het werk gaan met de nieuwe mogelijkheden binnen Teams. Deze training kit wordt daarnaast ondersteund met Youtube korte videofragmenten per onderwerp per doelgroep dat continue als naslag kan worden gebruikt. Deze updaten wij regelmatig om zo de laatste functies van Teams of DirectRoute365 te kunnen tonen.

Waarom DirectRoute365

  • Gespreksafhandeling volledig binnen ons platform en uw Teams omgeving
  • Omgeving voldoet aan de maximale veiligheidseisen voor groot zakelijke markt
  • Meervoudig redundant opgezet verdeelt over US, EMEA, APAC
  • Uitwijk bij eventuele problemen binnen Microsoft Cloud omgeving
    • Gewaarborgde bereikbaarheid
  • Bewezen oplossing voor Microsoft Teams (vele bekende organisaties draaien al 12 tot 18 maanden op ons DirectRoute+ platform)
  • Uitgebreide rapportage mogelijkheden
  • Geen IT-infrastructuur investeringen
  • Ondersteunen van alle Teams gecertificeerde apparaten voor communicatie
    • Headsets
    • Vaste toestellen
    • Surface Hub & Teams Meeting room oplossingen
    • 3party applicaties die op de Teams API worden gekoppeld
  • Betaal per gebruiker per maand (schaalbaar up and down)
  • Gebouwd op Microsoft best practise en standaarden voor PSTN-koppeling
  • Ondersteuning van meer dan 60 landen met lokale nummers (DDI’s)
  • Interne kosten plaatsing functies per user, nummer, vestiging, land, etc.
  • 1 beheer portal voor alle extra Teams telefonie functies voor alle afdelingen
  • Alle gebruikers werken vanuit de Teams client voor maximale adaptatie en gebruikersgemak.

Technische architecturen tekening DC opzet