skip to Main Content
Als Gemeente naar Microsoft Teams telefonie?

In de hedendaagse tijd werken mensen niet meer 5 dagen per week vanuit één vaste locatie. Het hybride werken is in tijden van nood geboren en neemt nu de overhand bij de strategische inzet van kenniswerkers en communicatiespecialisten. De telefonie omgeving inclusief klant contact center is in veel bedrijven het kloppend hart. De business blijft doorgaan en dient overal beschikbaar te zijn ook vanuit huis.

Vele gemeentes zijn door het on-hold plaatsen van GT-Connect getroffen en worstellen met een tijdelijke invulling met voorkeur op Microsoft Teams. Daarnaast hebben vele gemeentes een contract met GT-Vaste. Wij hebben de ideale flexibele oplossing met een connector om Teams telefonie te koppelen aan b.v. GT-vaste.

Vraag direct om advies
Teams-logo

Teams als strategische keuze

Met de impact van Covid-19 zijn vele organisaties gedwongen om hun medewerkers thuis te laten werken. Het gebruik van Microsoft Teams in Nederland is in een periode van 12 maanden gegroeid van 270.000 naar 3.200.000 gebruikers. Microsoft Teams is hiermee voor veel organisaties een strategische keuze geworden voor het onderlinge communicatie vraagstuk, maar ook de externe communicatielijnen. Momenteel is een klein deel voorzien van telefonie binnen Microsoft Teams. Hier zijn nog grote voordelen voor bedrijven te halen.

Agent en Supervisor

Met de komst van de nieuwe Microsoft Teams telefonie (API) koppeling (jan 2021) is het nu mogelijk om naast basis telefonie ook klant contact center en receptie bedienpost omgevingen te activeren. De agenten kunnen overal ter wereld waar men internet heeft zich aan- en afmelden bij een actieve KCC-groepen. Na het aanmelden wordt de Agent direct actief en ontvangt men de telefoniegesprekken voor deze KCC-groep(en).

Supervisors kunnen met een simpel live dashboard overzicht in de Microsoft Teams client de actuele stand van zaken zien en agenten bijschakelen op de naar hun gewenste momenten. Uitgebreide rapportage functies zijn ook onderdeel van de Microsoft Teams KCC softwarefabrikanten.

Communicativ levert de
volgende oplossingen op Teams:

  • Anywhere365
  • DirectRoute365
  • Tendfor

Wij laten graag een demo zien!

Vraag gratis een demo aan

GT-Vast connector

Communicativ heeft een GT-vast connector gebouwd waarmee het mogelijk is om de bestaande telefonie lijnen in te zetten voor Teams telefonie met de extra functionaliteiten van DirectRoute365. Omdat het bij veel organisaties om een overbrugging periode gaat, bieden wij deze oplossing in flexibele contracten om op en af te schalen.

Live demo of workshop

Wij bieden wekelijks gratis workshops aan om organisaties de voordelen van Teams telefonie te tonen inclusief de mogelijkheden van DirectRoute365. Simpel belgroepen managen en de zaken die Teams mist in 1 platform geleverd.

LOB-integratie

Met een Line of Business (LOB) integratie wordt er een koppeling gemaakt met de actieve database van de klant bijvoorbeeld het ERP- of CRM-systeem. Hiermee krijg je de mogelijkheid om bij een inkomend gesprek direct de actuele klanten kaart bij een agent te tonen. De agent is direct in staat om adequaat en tijdeffectief een binnenkomend gesprek te ondersteunen. Koppeling met o.a. Salesforce, Navision, Dynamics, SAP, Exact, Topdesk, ServiceNow en vele andere zijn mogelijk.

Met het Hybride werken is de LOB-integratie steeds belangrijker om onderlinge informatievoorziening optimaal te blijven ondersteunen. Het gesprek tijdens een bakje koffie met je collega is niet meer van toepassing. De informatie moet hedendaags makkelijk te vinden en te plaatsen zijn voor medewerkers.

Naast de LOB integratie hebben we ook een live inzicht in de collega’s die actief meedraaien in de belgroep. Uitbreiden van deze belgroep is eenvoudig en hierdoor bij calamiteiten zeer schaalbaar voor zowel Teams telefonie gebruikers als mobiele telefoon gebruikers.

Advies en ondersteuning

Communicativ heeft met meer dan 10 jaar ervaring in Microsoft-communicatie oplossingen de mogelijkheid u te ondersteunen in uw uitvraag, onderzoek, test, implementatie en trainging vraagstukken voor Microsoft Teams telefonie, Klant contact centers en receptie bedienposten. Onze kennis en ervaring vertaald naar een pragmatische aanpak en levert een optimale bereikbaarheid voor uw organisatie op.

Back To Top