- info@communicativ.nl
- Ma - Vr: 8.30 - 17:00
Meest gestelde
vragen over Teams
telefonie & klant contact centers
Kan ik mijn traditionele telefonie omgeving vervangen voor Microsoft Teams telefonie?
Dit is zeker mogelijk. Wij adviseren hierin om je goed te laten informeren, om zo goed te begrijpen wat je wel en niet geleverd krijgt.
Wij hebben een slagboom met een intercom systeem, is deze aan Microsoft Teams te koppelen?
De meeste intercom systemen en/of deuropeners kunnen we aan Teams koppelen. Hier zijn wel additionele toevoegingen voor noodzakelijk.
Dienen al mijn gebruikers op Microsoft Teams telefonie geconfigureerd te zijn?
Nee dit hoeft niet. Wij verdelen de populatie in 4 groepen: Enkel mobiel, frontline-worker, kantoor medewerker en een geavanceerde gebruiker (receptie, agent service desk)
Onze receptie verwerkt veel telefoniegesprekken per dag, dient dit via de standaard Teams interface plaats te vinden?
Als een receptiemedewerker veel telefonieverkeer afhandelt, dan adviseren we speciale receptie bedienpost add-ons. Hiermee verrijk je de Teams functionaliteit met bijvoorbeeld terugbelverzoekmogelijkheid en/of wachtrij inzichten etc..
Beschikt Microsoft Teams over live wachtrij inzichten voor belgroepen en service nummers ?
Microsoft Teams heeft zelf niet de mogelijkheid om live inzichten te krijgen in belgroepen. Hier maken we gebruiken van 3th party applicaties om deze functionaliteit te bieden.
We beschikken al over nummers en sip-lijnen, is het mogelijk deze te gebruiken voor Microsoft Teams?
Ja dit is mogelijk. Het is wel aan te raden om goed naar de gewenste functionaliteit te kijken om vanuit hier te bepalen of je wel of niet de bestaande infrastructuur inzet.
Wij hebben een klant contact center, is dit ook mogelijk met Microsoft Teams telefonie?
Volwaardig contact center functionaliteit biedt Microsoft Teams niet standaard. Hiervoor kiezen wij een van de oplossingen in ons portfolio afhankelijk van de behoefte en ondersteuning naar de business, agents, supervisor en customer experience. Wij voeren o.a. Tendfor, KCC365, SocialChat365 & Anywhere365
Kunnen klant contact center agenten ook vanuit huis werken met Microsoft Teams?
Ja, agenten van een kcc dienen niet meer fysiek op een locatie te zijn behalve toegang te hebben tot internet. Afhankelijk van de gekozen applicatie heeft de agent wachtrij inzichten, live wallboards, inzicht in collega bezetting etc. alle opties die nodig zijn om remote als agent te kunnen werken.
Rapportage is voor ons erg belangrijk over de belgroepen. Is dit iets wat Microsoft Teams ondersteund?
Nee standaard heeft Microsoft Teams weinig rapportagemogelijkheden echter kunnen we wel met extra software zeer uitgebreide rapportages krijgen over medewerkers, belgroepen, kpi’s etc.
Als Microsoft Teams niet meer werkt door een cloud storing, ben ik dan ook als organisatie niet meer bereikbaar?
Als je geen speciale inrichting hebt gemaakt voor fail-over dan ben je bij uitval van Microsoft Teams onbereikbaar. Wij adviseren dan ook om een cloud disaster scenario uit te werken en hiermee te bepalen hoe en welke belgroepen actief moeten blijven.