skip to Main Content
Klant contact center voor Microsoft Teams

In de hedendaagse tijd werken mensen niet meer 5 dagen per week vanuit één vaste locatie. Het hybride werken is in tijden van nood geboren en neemt nu de overhand bij de strategische inzet van kenniswerkers en communicatiespecialisten. Het klant contact center is in veel bedrijven het kloppend hart van de organisatie of dit nu om inbound of outbound gaat. De business blijft doorgaan en dient overal beschikbaar te zijn ook vanuit huis.

Vraag direct om advies

Teams als strategische keuze

Met de impact van Covid-19 zijn vele organisaties gedwongen om hun medewerkers thuis te laten werken. Het gebruik van Microsoft Teams in Nederland is in een periode van 12 maanden gegroeid van 270.000 naar 3.200.000 gebruikers. Microsoft Teams is hiermee voor veel organisaties een strategische keuze geworden voor het onderlinge communicatie vraagstuk, maar ook de externe communicatielijnen. Momenteel is nog geen 2% van deze gebruikers voorzien van telefonie binnen Microsoft Teams. Hier zijn nog grote voordelen voor bedrijven te halen.

Agent en Supervisor

Met de komst van de nieuwe Microsoft Teams telefonie (API) koppeling (jan 2021) is het nu mogelijk om naast basis telefonie ook klant contact center en receptie bedienpost omgevingen te activeren. De agenten kunnen overal ter wereld waar men internet heeft zich aan- en afmelden bij een actieve KCC-groepen. Na het aanmelden wordt de Agent direct actief en ontvangt men de telefoniegesprekken voor deze KCC-groep(en).

Supervisors kunnen met een simpel live dashboard overzicht in de Microsoft Teams client de actuele stand van zaken zien en agenten bijschakelen op de naar hun gewenste momenten. Uitgebreide rapportage functies zijn ook onderdeel van de Microsoft Teams KCC softwarefabrikanten.

Communicativ levert de
volgende oplossingen:

  • Anywhere365
  • DirectRoute365
  • Tendfor

Wij laten graag een demo zien!

Vraag gratis een demo aan

KCC-client

Afhankelijk van de oplossing en klantvraag wordt er een aparte KCC-client geïnstalleerd of maakt men slim gebruik van de Microsoft Teams client. Een KCC-bereikbaarheid rapportage geeft vaak snel inzicht in hoe een agent optimaal dient te werken. Er zijn veel verschillen tussen de diverse applicaties. Een uitgebreide demo en een Proof of Concept is hierin dan ook aan te raden.

Cloud KCC’s

Cloud klant contact centers biedt organisaties de mogelijkheid om een pay per use per maand model aan te gaan. Hierbij wordt de omgeving in veel gevallen door de leverancier gehost en heeft de klant een gecertificeerde en beveiligde koppeling vanuit hun Microsoft 365 omgeving naar het KCC-platform van de leverancier. Er zijn ook vendoren die de mogelijkheid bieden om uw eigen KCC in uw Azure omgeving te draaien.

LOB-integratie

Met een Line of Business (LOB) integratie wordt er een koppeling gemaakt met de actieve database van de klant bijvoorbeeld het ERP- of CRM-systeem. Hiermee krijg je de mogelijkheid om bij een inkomend gesprek direct de actuele klanten kaart bij een agent te tonen. De agent is direct in staat om adequaat en tijdeffectief een binnenkomend gesprek te ondersteunen. Koppeling met o.a. Salesforce, Navision, Dynamics, SAP, Exact, Topdesk, ServiceNow en vele andere zijn mogelijk.

Met het Hybride werken is de LOB-integratie steeds belangrijker om onderlinge informatievoorziening optimaal te blijven ondersteunen. Het gesprek tijdens een bakje koffie met je collega is niet meer van toepassing. De informatie moet hedendaags makkelijk te vinden en te plaatsen zijn voor medewerkers.

Advies en ondersteuning

Communicativ heeft met meer dan 10 jaar ervaring in Microsoft-communicatie oplossingen de mogelijkheid u te ondersteunen in uw uitvraag, onderzoek, test, implementatie en trainging vraagstukken voor Microsoft Teams Klant contact centers en receptie bedienposten. Onze kennis en ervaring vertaald naar een pragmatische aanpak levert een optimale bereikbaarheid voor uw organisatie op. Wij beschikken over meerdere demo omgevingen en hebben direct contact met onze leveranciers.

Back To Top