skip to Main Content
Historie

Communicativ is in 2009 gestart met als doel de expert te worden in Microsoft Unified Communication and Collaboration. In de beginperiode zag de wereld er heel anders uit. We nemen u graag mee op onze reis naar de nieuwe toekomst.

Vraag direct om advies
Preloader
  • Communicativ opgericht

    Communicativ is in 2009 opgericht met een vestigingsadres op Schiphol, naast het Microsoft-kantoor. Vanaf de allereerste dag is onze focus uitsluitend gericht geweest op Microsoft-communicatieoplossingen, waarop we ook onze volledige strategie hebben gebaseerd.

    Focus lag dit jaar op:

    • Microsoft Exchange 2007
    • Microsoft OCS2007r2
    • BPOS, Business Productivity Online Suite het eerste online samenwerkingsplatform vanuit Microsoft.
  • Telefonie, een heel ander spel

    In 2010 waren we actief met verschillende Microsoft Exchange- en BPOS-projecten. In ons, destijds kleine klantenbestand, hadden wij een aantal organisaties die graag het nieuwste van het nieuwste wilden. Enkele van deze klanten hadden het idee om hun bestaande telefooncentrale te koppelen aan een Microsoft OCS-oplossing. In die eerste projecten hebben we ervaren dat er een behoorlijke kennisafstand tussen de telefonie- en IT-wereld zat. Eind 2010 is Lync2010 gelanceerd en als eerste telefoniecentrale vervanger gepositioneerd vanuit Microsoft.

  • Gold Communicatie en Gold Messaging status

    Na meer dan twee jaar actief zaken te hebben gedaan in de telefooncentrale-vervangingsbranche werden we die periode veelal geconfronteerd met de voornamelijk technisch gedreven projectbenadering vanuit onze klanten. De voordelen voor een betere werkvloerervaring door een ander communicatieproces te introduceren werden nog niet gezien door de klant. De initiële vraag tot vervanging zat meer in de vervanging op basis van afschrijving.

    Key

    • Microsoft Lync 2013
    • Projectmanagement
    • Vervangen telefonie-omgevingen in 13 landen met op elke locatie is een AudioCodes Mediant 1000 SBA’s geplaatst en gekoppeld aan een dual datacenter-setup in Nederland. Met dit project realiseerden we een kostenbesparing van 300K euro per jaar op de interne communicatiekosten van de klant.
  • Meer dan 310.000 Lync/SfB gebruikers in Nederland

    In 2015 komt er opnieuw een naamsverandering vanuit Microsoft. Microsoft Lync wordt Microsoft Skype for Business. Het product wordt drastisch gewijzigd met een compleet nieuwe gebruikersinterface en een mobiele telefoonapplicatie. Aan het einde van dat jaar hadden we meer dan 310.000 eindgebruikers gemigreerd naar Skype for Business.

    • Migratieprojecten Microsoft Lync 2013 naar Microsoft Skype for Business
    • Ons team breidde zich uit en er werden drie business units opgezet: Communicatie, Samenwerking en Interop.
    • Trots: Uitgeroepen door Microsoft als nummer één partner in Nederland!
  • Surface Hub verandert de wereld

    Microsoft introduceert in februari de Microsoft Surface Hub. Een compleet nieuw apparaat voor Skype ondersteuning in de vergaderkamer. Met onze voorkennis, maar ook ons geloof in het product als meerwaarde voor de markt, formeert Communicativ direct een Surface Hub team.

    De Surface Hub is een echte game-changer en heeft de wereld van Collaboration voor de Enterprise en Corporate markt geopend. Na negen maanden wachten kunnen we de eerste Surface Hubs bij klanten installeren.

    • Installatie van de eerste Microsoft Surface Hub
  • Uitbreiding in België en bellen met -35C vanaf de Cloud

    Vanaf 2016 voerden wij onze eerste projecten in België uit. Vanwege de positieve resultaten daar, hebben we een kantoor in Brussel gehuurd naast het Microsoft België hoofdkantoor.

    Om de mobiele communicatie- en samenwerkmogelijkheden van Office365 aan te tonen, doet ons managementteam mee aan de Arctic Challenge. Tijdens het rijden van 8.500 km naar de Noordkaap en terug, met temperaturen tot -35 Celsius, wordt Communicativ vanuit de auto met eenvoudige dataverbindingen aangestuurd. Met Microsoft Skype Cloud PBX, headsets en een laptop voorzien van de Skype cliënt maakt het team, gedurende de rit vanuit de auto, een totaal van 124 conference calls (56 met video) en 259 Skype-aanroepen.

    Microsoft kiest ons in de loop van het jaar als Microsoft Launch Partner voor Office 365 Cloud PBX, later omgedoopt tot Microsoft Phone-system.

    • Nieuw kantoor in Brussel in gebruik genomen
    • Ultieme uitdaging: Arctic Challenge
    • Uitgekozen als Microsoft Launch Partner
  • DirectRoute365

    In januari lanceren wij ons eigen platform voor Teams telefonie: DirectRoute365. De eerste klanten waren snel overtuigd van het platform en de kracht van ondersteuning in meer dan 60 landen. Teams wordt omarmt door vele organisaties en het DirectRoute365 platform handelt eind 2019 gemiddeld 2.7 miljoen gesprekken per maand af.

    • Introductie DirectRoute365, de telefooncentrale as a service voor Teams.
Back To Top