Eenvoudig en snel bellen via Microsoft Teams. Met ons eigen DirectRoute365 platform verreiken wij Teams met o.a. telefoonnummers (70+ landen), extra telefonie functionaliteiten als belgroepen, servicedesk, BHV groepsafhandeling, piketdienst, live wachtrij inzichten, koppeling met CRM en ERP systemen, cloud disaster support bij uitval Microsoft omgeving en veel meer mogelijkheden.
Efficiënt en snel geïntegreerd en volledig as a service. Wij waarborgen de continuïteit van uw bereikbaarheid.

DirectRoute365 waarborgt
communicatie continuïteit
Een cloud oplossing heeft voor- en nadelen. Een veel gehoorde vraag is “Wat gebeurd er als Microsoft Teams niet werkt? Zijn we als bedrijf dan onbereikbaar?”. Het antwoord is vrij eenvoudig. Heb je zelf geen uitwijk ingeregeld dan ben je als bedrijf onbereikbaar bij uitval van Microsoft Teams. In de DirectRoute365 omgeving hebben wij special voor dit continuïteitsvraagstuk Cloud Disaster Support ontwikkeld. Deze service leveren wij standaard aan al onze klanten binnen deze dienstverlening. Bij een eventuele uitval van de Microsoft cloud omgeving schakelen wij direct de algemene en groepsnummers door naar andere media kanalen waardoor de klant die belt geen enkele hinder ondervindt en u als organisatie bereikbaar blijft.

DirectRoute365 functionaliteiten o.a.:
- Rechtstreeks lokaal nummer voor iedere gebruiker in meer dan 70 landen
- Cloud Disaster support
- Klant contact center functionaliteiten
- Customer journey inzicht voor elke medewerker
- Live wachtrij inzichten, wallboard en rapportages
- Eenvoudig openingstijden, wachtrijen en keuzemenu’s aanpassen
- Optimaal thuiswerken met gelijke functies als kantoor
- Zelf makkelijk aan en afmelden voor een belgroep
- Kostenplaatsing naar keuze
- Beheer portaal voor de (eigen) ICT afdeling
- Volledige integratie in de Teams cliënt
- BHV groep inrichting
- Mobiele telefoon integratie voor KCC groepen
- Gratis basis training video’s
Voordelen van DirectRoute365
- Breidt volledig gecertificeerd de mogelijkheden van Microsoft 365 uit met alle denkbare telefonie functionaliteiten
- Ondersteun de kantoormedewerkers, receptie en klant contact medewerkers vanuit één applicatie
- Telefonie, chat, video en bestanden in één applicatie
- Lage kosten zonder voorfinanciering
- Vast bedrag en schaalbaar per maand
- Overal bereikbaar
- Uitgebreide integratie met CRM of ERP (klanten kaart pop-up)
Telefonie as a service
DirectRoute365 is het eigen Teams telefonie as a service platform van Communicativ dat is ontwikkeld voor een optimale bereikbaarheid, verhoging van de continuïteit en uitbreiding van telefonie functionaliteit.
Meer dan 11 jaar Microsoft-ervaring is verwerkt in deze oplossing. Met enkel een internetverbinding faciliteren wij nagenoeg alle telefonie mogelijkheden. Wel zo makkelijk en op basis van een ‘pay per use per month’ model model. DirectRoute365 is in meer dan 70 landen beschikbaar via één ICT beheerplatform en volledig hoog beschikbaar.
LOB-integratie
Met een Line of Business (LOB) integratie wordt er een koppeling gemaakt met een actieve database van de klant bijvoorbeeld het ERP- of CRM-systeem. Hiermee krijg je de mogelijkheid om bij een inkomend gesprek direct de actuele klanten kaart bij een medewerker of agent te tonen. De medewerker of agent is direct in staat om adequaat en tijdeffectief een binnenkomend gesprek te ondersteunen. Koppeling met o.a. Salesforce, Zendesk, SAP Dynamics, Exact, Topdesk, ServiceNow en vele andere zijn mogelijk.
Met het Hybride werken is de LOB-integratie steeds belangrijker om onderlinge informatievoorziening optimaal te blijven ondersteunen. Het gesprek tijdens een bakje koffie met je collega is niet meer van toepassing. De informatie moet hedendaags makkelijk te vinden en te plaatsen zijn voor medewerkers.
Frontline workers en
mobile first strategie
Door de pandemie zijn organisaties anders gaan kijken naar hun eigen bereikbaarheidsvraagstuk. Mobile first is een veel gehoorde keuze, zeker bij organisaties met veel zogenoemde Frontline Workers. Denk hier bijvoorbeeld aan scholengemeenschappen waarbij de leraren af en toe eens bellen, echter het liefst niet met hun eigen (vaak privé) 06-nummer naar buiten willen treden. Of wijkzorg/verpleging, veel al niet met een kantoor proces actief, echter er is wel een bereikbaarheidsvraagstuk voor deze doelgroep. Daarnaast is het niet mogelijk om een gesprek door te verbinden naar een collega bij het ontvangen van een gesprek op je mobiele telefoon of denk aan de beschikbaarheidsinformatie.
Juist door deze vragen zijn wij DirectRoute365 gaan uitbreiden met de DR365 Frontline Worker App. Door het installeren van deze app op je mobiele telefoon kan je o.a. bellen met een vast nummer van de zaak, doorverbinden van inkomende gesprekken en wordt de beschikbaarheidsinformatie meegestuurd naar overige gebruikers binnen het DirectRoute365 platform. De kostenbesparing is gemiddeld 90% per frontline worker t.o.v. Microsoft Teams full user gebruiker. De DR365 Frontline Worker App is beschikbaar voor zowel Andriod als IoS via de Apple App Store.

TimeLine
Inzicht hebben bij het ontvangen van een inkomend telefoontje is zeker in de hybride werk omgeving zeer wenselijk. Hier hebben we speciaal een app ontwikkeld binnen de Teams client die zowel voor Service groep agenten maar ook de gewone (kantoor)medewerker inzicht geeft met wie er de afgelopen 10x contact is geweest binnen de organisatie. Wij noemen dit inzicht de TimeLine. Ook deze app is standaard voor alle DirectRoute365 gebruikers zonder extra kosten.
Veel gestelde vragen
over DirectRoute365
Kan ik mijn traditionele telefooncentrale vervangen?
Ja, dit is mogelijk. Het is wel belangrijk goed te kijken naar de functionele behoefte om zo de vertaalslag te maken binnen de toekomstige omgeving. DirectRoute365 ondersteund ook fax en analoge connecties voor bijvoorbeeld een intercom systeem.
Is er een oplossing voor receptie medewerkers?
Ja er is een oplossing voor receptie medewerkers. Daarnaast is het ook mogelijk de receptie medewerkers met extra tools uit te breiden afhankelijk van het vraagstuk. Hierbij maken we gebruik van PeterConnects of Tendfor die op ons DirectRoute365 platform kan worden geactiveerd.
Wordt klantcontactcenter functionaliteit ondersteund?
Binnen DirectRoute365 bieden wij een basis klant contact center oplossing voor een klein bedrag per maand. Rapportages en live wallboard zijn standaard inbegrepen en als agent kan je ook vanuit huis deelnemen. Makkelijk aan en afmelden voor de belgroep en als Supervisor een goed overzicht over je (remote) team. Je kan de functionaliteiten ook uitbreiden met de applicaties van Anywhere365 of Tendfor. Ons platform ondersteund beide applicaties.
Welke hardware hebben wij nodig om te bellen?
Afhankelijk van je wensen zijn er diverse soorten headsets en bureautoestellen verkrijgbaar. Wij kijken naar het gebruik en leveren advies.
Is er een minimaal aantal gebruikers om te starten?
Wij richten ons voor deze oplossing op organisaties met een minimale afname van 50 actieve gebruikers per maand. Voor het activeren van Teams telefonie is er minimaal een Microsoft 365 E1 licentie benodigd inclusief de Teams Phonesystem licentie.